Fie ca vorbim despre cariera ca angajat sau despre
afacerea proprie, este important sa fim constienti ca trebuie sa avem grija de
imaginea noastra in piata deoarece firma in care lucram nu spune neaparat ceva
despre noi, chiar daca poate, uneori, ne ajuta sa deschidem usi, cat suntem
angajatii, colaboratorii sau partenerii ei. Daca alegem sa cautam un alt job
sau o cale independenta, de antreprenor, cu atat mai mult este esential sa
putem fi identificati ca fiind valorosi, sa facem impresie si sa ne construim
credibilitatea ca individ. Am citit recent, pe LinkedIn un articol al lui Radu
Georgescu, Managing Partner at CFO Network (https://www.linkedin.com/posts/radu-georgescu-92288438_cea-mai-mare-greseala-a-carierei-mele-a-fost-activity-6752843778123530240--ZfC/?fbclid=IwAR3c_0ZTbp7bwAV8kxNehabyOs8PNMSvU1I0ZwtPWXLCYKvWJ0e8XsJzHUE), in care
acesta spunea ca “Cea mai mare greseala a carierei mele a fost ca am confundat
brandul personal cu brandul firmei in care lucrez.” Si ca atunci “Cand nu am
mai avut brandul firmei in spate, a ramas doar brandul meu. Iar brandul meu nu
era cunoscut de nimeni.”
Si, desi, poate articolul are aplicabilitate mai ales in
cazul in care doresti sa devii sau esti antreprenor la inceput de drum, in
cautare de finantari, parteneriate sau clienti, eu indraznesc sa extind ideea
si la postura de candidat, pentru care incepe sa conteze din ce in ce mai mult,
dincolo de CV si prezenta la interviu, imaginea sa in “piata”.
Primul lucru pe care il consider important este sa fii
constient ca intotdeauna, in spatiul public fizic sau virtual, ceea ce spui si
faci lasa “urme”, cineva, undeva, candva si, mai ales cumva, a comunicat cu sau
despre tine. Ei bine, invatatura si sfatul meu sunt ca, atunci cand cariera
este importanta pentru tine, sa fii intelept si sa alegi cu grija felul in care
te prezinti si te manifesti pe retelele de socializare. E atat de simplu sa fii
gasit pe Facebook, Instagram, LinkedIn etc, nici nu-ti dai seama!
Tot in folosul tau de imagine sunt recomandarile obtinute
de la angajatori, colegi, colaboratori, ca urmare a unor interactiuni
profesionale impreuna. Eu, un pic mai traditionalista, poate, prefer o
scrisoare de recomandare “hard-copy”, semnata frumos, cu cerneala albastra,
insa un foarte bun loc pentru ele este, spre exemplu, in reteaua LinkedIn.
Rugati-i pe cei mai sus enumerati sa va faca o recomandare la sfarsitul unui
proiect, colaborare sau contract de munca.
Si, pentru ca am putea vorbi la nesafarsit, ultima idee,
deocamdata, se refera la testimoniale, pe care eu la consider foarte pretioase,
adepta a marketingului emotional fiind. Cineva destept a spus candva ca oamenii
pot uita ceea ce ai facut pentru ei, pot uita cuvinte adresate, insa niciodata
nu vor uita cum i-ai facut sa se simta. Asadar, cere feedback, cere parerile
celor cu care interactionezi, sugerandu-le sa scrie despre tine si despre
experintele profesionale traite impreuna. Si in acest caz, LinkedIn este un loc
in care sa ai testimoniale, este potrivit.
Sunt doar cateva idei despre brandul personal si despre
cum il poti sustine sau… ruina.
Daca va place subiectul, putem dezvolta, astept parerile
voastre,
Andreea-Dodo Tecaru, Sr. HR Consultant
4 comentarii