Imaginea mea in lume

Brand-ul personal sau imaginea mea in lume

Fie ca vorbim despre cariera ca angajat sau despre afacerea proprie, este important sa fim constienti ca trebuie sa avem grija de imaginea noastra in piata deoarece firma in care lucram nu spune neaparat ceva despre noi, chiar daca poate, uneori, ne ajuta sa deschidem usi, cat suntem angajatii, colaboratorii sau partenerii ei. Daca alegem sa cautam un alt job sau o cale independenta, de antreprenor, cu atat mai mult este esential sa putem fi identificati ca fiind valorosi, sa facem impresie si sa ne construim credibilitatea ca individ. Am citit recent, pe LinkedIn un articol al lui Radu Georgescu, Managing Partner at CFO Network (https://www.linkedin.com/posts/radu-georgescu-92288438_cea-mai-mare-greseala-a-carierei-mele-a-fost-activity-6752843778123530240--ZfC/?fbclid=IwAR3c_0ZTbp7bwAV8kxNehabyOs8PNMSvU1I0ZwtPWXLCYKvWJ0e8XsJzHUE), in care acesta spunea ca “Cea mai mare greseala a carierei mele a fost ca am confundat brandul personal cu brandul firmei in care lucrez.” Si ca atunci “Cand nu am mai avut brandul firmei in spate, a ramas doar brandul meu. Iar brandul meu nu era cunoscut de nimeni.”

Si, desi, poate articolul are aplicabilitate mai ales in cazul in care doresti sa devii sau esti antreprenor la inceput de drum, in cautare de finantari, parteneriate sau clienti, eu indraznesc sa extind ideea si la postura de candidat, pentru care incepe sa conteze din ce in ce mai mult, dincolo de CV si prezenta la interviu, imaginea sa in “piata”.

Primul lucru pe care il consider important este sa fii constient ca intotdeauna, in spatiul public fizic sau virtual, ceea ce spui si faci lasa “urme”, cineva, undeva, candva si, mai ales cumva, a comunicat cu sau despre tine. Ei bine, invatatura si sfatul meu sunt ca, atunci cand cariera este importanta pentru tine, sa fii intelept si sa alegi cu grija felul in care te prezinti si te manifesti pe retelele de socializare. E atat de simplu sa fii gasit pe Facebook, Instagram, LinkedIn etc, nici nu-ti dai seama!

Tot in folosul tau de imagine sunt recomandarile obtinute de la angajatori, colegi, colaboratori, ca urmare a unor interactiuni profesionale impreuna. Eu, un pic mai traditionalista, poate, prefer o scrisoare de recomandare “hard-copy”, semnata frumos, cu cerneala albastra, insa un foarte bun loc pentru ele este, spre exemplu, in reteaua LinkedIn. Rugati-i pe cei mai sus enumerati sa va faca o recomandare la sfarsitul unui proiect, colaborare sau contract de munca.

Si, pentru ca am putea vorbi la nesafarsit, ultima idee, deocamdata, se refera la testimoniale, pe care eu la consider foarte pretioase, adepta a marketingului emotional fiind. Cineva destept a spus candva ca oamenii pot uita ceea ce ai facut pentru ei, pot uita cuvinte adresate, insa niciodata nu vor uita cum i-ai facut sa se simta. Asadar, cere feedback, cere parerile celor cu care interactionezi, sugerandu-le sa scrie despre tine si despre experintele profesionale traite impreuna. Si in acest caz, LinkedIn este un loc in care sa ai testimoniale, este potrivit.

Sunt doar cateva idei despre brandul personal si despre cum il poti sustine sau… ruina.

Daca va place subiectul, putem dezvolta, astept parerile voastre,

Andreea-Dodo Tecaru, Sr. HR Consultant